برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

حال و هوای متفاوت هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس | از کتاب بزرگسالان تا بازی و سرگرمی کودکان + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۷۷۷۸
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
حال و هوای متفاوت هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس | از کتاب بزرگسالان تا بازی و سرگرمی کودکان + فیلم
این بار نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با غرفه‌هایی متفاوت‌تر به عرضه محصولات پرداخته و به نیاز کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان و یک شب بارانی که حال و هوای بهاری داشت به سراغ نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد رفتیم و نظرات مردم و غرفه داران را جویا شدیم.

سه سالن مولوی، انوری و عطار میزبان ۴۷۰ غرفه با موضوعات نشر آثار دینی و اعتقادی و داستان‌های مذهبی برای سنین مختلف مخاطبان، موسسات قرآن و عترت، بازی و سرگرمی، فعالیت‌های پژوهشی، علمی، فرهنگی و هنری قرآن کریم، پوشاک حجاب و عفاف، بخش بین‌الملل، کودک و نوجوان و ... در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد است.

تبلیغات و زمان نمایشگاه کم است

یکی از خانم‌ها که در حال ورانداز کردن مانتو‌های بلند و پوشیده که روی هر کدام طرح خاصی دارد نظرش را می‌پرسم و می‌گوید:، چون خانم هستم و علاقه به مدل‌های پوشش اسلامی دارم بیشتر غرفه‌های این بخش را بازدید کردم که هم از قیمت‌ها تا حدی راضی‌ام و هم تنوع آنها برایم جالب بود. 

آقایی به همراه همسرش جلوی یکی از غرفه‌های کتابفروشی ایستاده است و به دنبال کتاب خاصی است که هنوز پیدا نکرده است. می‌گوید: به صورت کلی غرفه‌ها از تنوع خوبی برخوردار است، اما زمان آن محدود است و بهتر بود در طول ماه مبارک نمایشگاه دایر باشد. از طرفی تبلیغات شهری هم کم بوده و با اینکه روز دوم نمایشگاه است، اما استقبال مردم آنطور که در سال‌های قبل بوده نیست. 

بازی و شادی در غرفه‌های کودک و نوجوان

به سراغ غرفه‌های بازی و سرگرمی کودک و نوجوان می‌رویم. خیلی شلوغ‌تر از غرفه‌های سالن مولوی است که بیشتر مربوط به نشر آثار و عفاف و حجاب و موسسات قرآنی است. دور تا دور سالن انوری غرفه‌های بازی وجود دارد و این بازی‌ها بزرگ و کوچک هم نمی‌شناسد. کودک درون برخی پدر و مادر‌ها زنده شده است و پا به پای فرزندانشان مشغول بازی شده‌اند. یکی از همین پدر‌ها که کنار دختر ۴ ساله‌اش توی یکی از غرفه‌های نقاشی به صورت نیم خیز نشسته است دارد نقاشی می‌کند. من فقط چند خط رنگی روی صفحه می‌بینم. از او می‌پرسم اینجا چه می‌کنید و نظرتان نسبت به نمایشگاه چیست؟ می‌خندد و جواب می‌دهد: دارم سعی می‌کنم نقاشی کنم ولی نمی‌دانم چقدر می‌توانم موفق شوم. در حال حاضر نقاشی دخترم از من بهتر است. 

دو دختر نوجوان روی صفحه بازی "مار و پله" که روی زمین پهن است مشغول بازی‌اند و گوشه‌ای دیگر عده‌ای از کودکان مشغول بازی‌های فکری و عده‌ای دیگر نقاشی با انگشت را تمرین می‌کنند. غرفه‌ها به قدری متنوع است که هر کسی دلش می‌خواهد تمامی غرفه‌های بازی را تجربه کند. تا دیر نشده خودتان و خانواده‌تان را مهمان چند جرعه بازی کنید و خاطره خوب بسازید.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان "می‌خوانمت" تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر دایر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->